Matglad Knubbsäl

Julie ääääälskar mat. Lite mindre än hon älskar mig, men snäppet mer än vad hon älskar Kim, Sienna och att bada, skulle jag vilja säga. Eftersom jag lagar all hennes mat känner jag mig både lite hedrad och lite slutkörd. Jag blir liksom aldrig klar. Jag brukar alltid köra all in från början, för att ha framförhållning och ligga lite före med grejer. Det går inte med hennes mat. Hon slukar allt i samma stund som jag gör det. Julies lunch idag till exempel. Den bestod av en kycklingfilé, en deciliter ris, en näve broccoli, några svampar, curry, olja och vatten. Jag gjorde extra mycket så att hon skulle kunna äta det till lunch imorgon också. Kan hon det? Nope. Åt hon allt? Japp. Seriöst, hon käkar mer än mig! Tur att man kan tysta henne med en apelsinklyfta efteråt, när maten är slut.
 
Försöker äta apelsinklyftan med skeden. Går sådär.
 
Gårdagens lunch. Potatis och fisk och broccoli. Tur att hon använder gaffeln. 
 
Förra veckan. Maten tog slut, så hon fick äta de sista ärtorna direkt ur kastrullen.

Kommentarer
Postat av: Mamma/mormor Lena

Allt annat äter hon med händerna, men till apelsinklyftan tar hon skeden , hahahaha!

Svar: Idag försökte hon hålla sin munchkin med hjälp av skeden. Suck.
Lisa

2016-03-07 @ 16:23:56
Postat av: Mamma/mormor Lena

Hahaha!

2016-03-08 @ 23:06:12

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0