Siennas kalas

Sienna fyller snart fyra år. Det har vi pratat om i ganska exakt 11 månader- nämligen sedan dagen efter hon fyllde tre. Givetvis ska hon få ha ett kalas detta året också. Och givetvis måste hon få ha någon åsikt om vilka hon ska få bjuda. Synd bara att jag inte har mage att säga nej till henne. Så tyvärr blev det liiiiite för många. Efter att ha vänt och vridit på det smsade jag moster Frida som förstärkning, och bokade sedan in kalaset som ett utekalas. Regn eller inte, vi ska vara på den inhägnade bakgården. Utan föräldrar helst. Dels så att de inte ser hur stimmigt detta kommer att bli, och dels så att vi slipper bjuda alla på korv. Tror vi är 10 barn. Det kan i värsta fall bli 20 föräldrar och en del småsyskon. Då hinner Kim inte ens grilla korvar till alla innan det är dags att gå hem. Kommer inte att hända. Alltså skrev vi helt kallt att de kunde lämna sina ungar och dra. Fördelar- gården är helt inhägnad och barnsäkrad + Frida har jobbat på dagis. Nackdelar- jag måste vara med + det kan regna. Men det är inte så att ungar minns kaos som något negativt. Ju stimmigare desto bättre, verkar de snarare tycka. Och vi gör ju detta för Siennas skull. Så det är bara att bita ihop, dra på sig jacka och köra igång med lite Följa John och Pjätt, så tror jag det blir ett lyckat kalas. Och så kanske man får ha några öl redo på kylning till man kommer hem. 
 
Förra årets kalas. Samma gäster är inbjudna detta året, plus fyra till samt eventuella småsyskon. 

Kommentarer
Postat av: Yohanna af Skovde

Vi hade två barn på besök när Fiona hade kalas och det räckte och blev över ;) Jag beundrar att ni gör det! Heja er!

2016-03-08 @ 20:53:01
URL: http://yohannaafskovde.se/
Postat av: Jennifers.nu - Fotograf & mamma tack vare IVF

Åh det kommer säkert bli superroligt :) men beundrar er för att ni gör det, så sjukt jobbigt ändå hahaha (baseras endast på att jag jobbar på fritids ibland haha)

2016-03-08 @ 21:23:02
URL: http://jennifers.nu/
Postat av: Madde / ★ Livet som mamma, lärare och doula i Dalarna ★

Jättebra ide med utekalas. Nog för att det kan regna, men jag tänker att barn älskar att vara ute. Det är perfekt :D.

2016-03-08 @ 21:55:00
URL: http://www.saramadeleine.se
Postat av: Karro och King :)

Hihi mysigt med kalas :D

2016-03-08 @ 22:15:40
URL: http://www.karroochking.se
Postat av: Mirre

Oj vilket balunskals, vad roligt för henne, när fyller hon?

2016-03-08 @ 22:25:01
URL: http://sweetwords.se
Postat av: Mamma/mormor Lena

Så synd att jag jobbar o inte kan hjälpa till :P

Svar: O ja, jättesynd om dig. Verkligen. 😜
Lisa

2016-03-08 @ 23:05:34
Postat av: Days by Johanna

Det kommer säker gå bra : Hoppas på bra väder. när fyller hon? :)

Jag kan nog säga att jag idag inte har en jätte stor längtan efter syskon, hugo är bara 1år och våra graviditet och förlossning var inte lätt, så jag tror båda tvekar mkt av den anledningen

2016-03-09 @ 14:33:55
URL: http://nouw.com/daysbyjohanna
Postat av: Kaisa

Åhå då kommer ni ha att göra antar jag! Men kul för tjejen o få ha så många kompisar över på kalas :D

2016-03-09 @ 22:01:33
URL: http://kaisajohanssonmertala.for.me
Postat av: Tanja

Bra val att ha det ute. Vi var 14 barn här när lucas fyllde 4. Kaos!! När han fyllde fem tog vi busfabriken. Mycket snällare mot nerverna. Haha

Svar: Hahaha tur att inte jag är den enda som bjuder för många! Hur gick det på busfabriken? Var allas föräldrar med?
Lisa

2016-03-10 @ 06:57:13

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0