Uppgiven optiker

Fick äntligen tummarna loss och gick till optikern idag. Han var inte jätteimponerad av min syn, om man säger så.
 
"Du har inte varit här på länge?"
"Nä.. Jag drog på det och sen blev jag gravid och sen ammade jag."
"Men du ser ju jättedåligt!"
"Ja, jag vet."
"Dessa linserna är ju alldeles för svaga för dig!"
"Ja, det var ju det jag anade. Därför jag kom hit nu."
"Men hur har du klarat dig?!"
"Alltså, så illa är det väl inte? Jag måste bara kisa lite när jag ser på tv."
"Ett under att du ser tvn."
"Hahaha ja. Det värsta är kanske att jag kör bil?"
"Titta på översta raden. Ser du den? Du får kisa?"
"Mmm.. Dåligt, men jag ser den."
"Då har du inte kört olagligt i alla fall. Men dåligt ser du. Knappt lönt att du har dessa svaga linserna i ju!"
 
Därefter gjorde vi en synkoll för glasögon. Min styrka på de jag har är ännu sämre än på linserna. Kan säga att vår dialog fortsatte på ungefär samma spår, fast med ännu fler suckar. Känns som att optikern hade en låååång dag på jobb, på grund av mig. Jag är dock nöjd. Efter nästa linsbeställning kan jag se!
 
 

Kommentarer
Postat av: Yohanna af Skovde

Men jeeses! Kanske en helt ny värld som öppnar sig för dig sen då? :)

2016-03-02 @ 20:30:05
URL: http://yohannaafskovde.se/
Postat av: Mirre

Men ohh skönt nu ser du allt med nya vinklar snart =D

2016-03-02 @ 22:09:03
URL: http://sweetwords.se
Postat av: Cissi

Kommer bli en helt ny värld för dig! Gjorde samma förra våren... Är något med att fylla 30 som gör att man tar tag i sin syn kanske ;) Har ju dessutom bara glasögon så inte haft glasögon på kanske 13-14 år... En helt ny värld ;)

2016-03-03 @ 12:00:42
URL: http://nastanperfekt.blo.gg

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0