Ledig dag

Första hemmadagen för mig, och jag hade så mycket planer att jag inte visste i vilken ände jag skulle börja. Det var nog tur det, för Julie började dagen med en tupplur, vilket Kim precis har vant henne av med. Hon är snart ett år, så för allas skull passar det bäst att hon bara sover en gång om dagen. Dock inte idag, bestämde hon. Efter tuppluren var hon sur för att hon inte var frisk, så jag har ägnat dagen åt att bära omkring på henne. Fast jag måste erkänna att det inte har stört mig nämnvärt. Har saknat min koalaunge så mycket! Men mycket gjort, det har jag inte fått. Sover hon en gång om dagen har man massor av tid på sig att fixa allt. Sover hon på väg till dagislämningen så har man ingen tid alls. Och dessutom blir det en kamp på eftermiddagen för att få henne att vila igen, vilket hon desperat behöver- men hävdar att hon inte gör. Nu sover dock den lilla tjuriga knubbsälen igen, och jag ska passa på att förbereda för skolan imorgon och städa något. Gäller att vara förberedd och ha framförhållning, för nu är det plugg som gäller en månad till. Sedan är det sommarlov! Längtar!
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0