Lyxdag

Har haft en underbar dag på jobbet! Älskar att vara resurs. Man får liksom fria tyglar att hjälpa till där man behövs bäst, slipper all stress och får välja allt det roliga. Sienna betedde sig som en stjärna vid hämtning på dagis. Kanske var ungen rätt nöjd efter övernattning hos moster, sedan museumbesök med förskolan. Hon gnällde inte ens när hon var tvungen att gå hem, istället för att bila eller cykla. Julie var, hör och häpna, också chill. Lite gnäll, men gick att muta med napp och snutte. Jag lyckades göra ett par ärenden, medan ungarna ROADE VARANDRA, och det blev inte kris förrän på sista stoppet. Då var energin slut. Julie skrek och vägrade gå, jag hade tusen saker att bära, Sienna skuttade omkring och snackade högljutt. Svetten på mig rann och folk började kolla, medan jag lämnade ett vrålande kolli för att bära ut kassar, skickade ut fyraåringen själv och sedan gick för att hämta den lilla galna ungen... och istället för att sucka och kalla mig kass som mamma så sa en dam att hon önskade att hon kunnat hjälpa mig! Tack för den! Det önskade jag med. Mutade ungarna med choklad, och världen blev bättre. Båda ungarna åt kvällsmat. Vi städade badrummen ihop. De badade och lekte medan jag röjde, och skrattade så att de skrek tillsammans. Och nu ser de på barnkanalen utan att tjata på mig. Seriöst?! Efter så många dagars oupphörligt gnäll är detta lyckan. Julie sitter och sjunger i soffan. Och jag är i ett annat rum! Borde köpa en trisslott eller något, för detta är för bra för att vara sant. Underbar dag!
 
Två mutade tramsbyttor på väg hem från ica
 
 

Kommentarer
Postat av: Mamma/mormor%252520Lena

Plötsligt händer det ......:D!

2016-11-10 @ 19:53:58
Postat av: Netti Starby

Vad skönt att promenaden hem gick bättre idag med lite mutor :-D Kramis

2016-11-10 @ 20:51:08
URL: http://nettistarby.blogg.se/
Postat av: Mirre

Skönt att två tredjedelar gick bra, men gaaah drygt då de sätter den där gnälliga jag vill inte gå oorkar inte gången, så gör tösen ofta få vi går från bilen, det tar sådan tiiiiid att komma in. Gulligt att tanten erbjäd sig hjälp.

Ah vad roligt att Sieena också haft den overallen, en fråga, minns du vad den kostade, samt hur tyckte du den var som vattentät höll den för det, samt när räckte den inte till?, frågade hon jag köpte den av, men inte såhär ingående jag frågar dig =D

2016-11-10 @ 21:20:41
Postat av: Mirre

Skönt att två tredjedelar gick bra, men gaaah drygt då de sätter den där gnälliga jag vill inte gå oorkar inte gången, så gör tösen ofta få vi går från bilen, det tar sådan tiiiiid att komma in. Gulligt att tanten erbjäd sig hjälp.

Ah vad roligt att Sieena också haft den overallen, en fråga, minns du vad den kostade, samt hur tyckte du den var som vattentät höll den för det, samt när räckte den inte till?, frågade hon jag köpte den av, men inte såhär ingående jag frågar dig =D

2016-11-10 @ 21:20:48

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0