MeAnna?

Sienna berättar en sak om sin kompis, för mig och sin mormor. Jag, som lyssnar på ungen konstant, har liksom vant mig av övergången från rikssvenska till grov skånska, och den ibland konstiga mixen av dialekterna. Min moder har det ej.
 
"Vad hette kompisen sa du?" 
....
"Va?"
....
"En gång till?"
....
"Heter hon Meanna? Me-Anna?"
 
Där fick jag, mellan skrattattacker, komma till undsättning. Mona. Kompisen heter Mona. På asgrov barnskånska uttalas Mona som Meanna. Om det har gått långt. Och det har det. Ett under att jag förstår henne.
 
Mina två miniskåningar på lekplatsen igår

Kommentarer
Postat av: Mamma/mormor

Hahahaha! Och " keeeo" var ko för nåt år sen 😂

2016-10-06 @ 19:51:54

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0