Skalman?

Julie har ett nytt intresse. Förutom mat är det nu sömn som gäller. Låter som värsta drömungen; älskar att äta och älskar att sova. Huuuuur kan man vara orolig då, tänker ni. Jo, man kan vara Lisa. Jag är liksom rädd för allt när det gäller ungarna. Har sedan Julie var liten varit bekymrad för att hon äter för mycket. Hon äter mer än en vuxen man. Och väger inte lika mycket som en vuxen man. Och då undrar man ju lite varför? Och förutom det är jag nu bekymrad för sömnen. En ettåring ska sova 12-13 timmar, har jag läst. Julie har sovit 14 timmar denna veckan... på nätterna! Hon lägger sig alltså 18:30, och sover till 8:30. Lyx, men varför är hon så trött? Och dessutom vill hon ändå sova på dagarna. Två timmar klämmer hon in där. Så istället för 12-13 timmar så sover hon 16. Jag varvar genom att vara lugn, och tänka att hon ändå är sig själv när hon är vaken, att alla är tröttare på hösten, att det har blivit långa dagar på dagis nu under praktiken... med att vara hysterisk och fundera på att ringa vårdcentralen. testa henne! För vad? Hon äter och sover för bra! Undra vad de hade svarat...
 
Min älskade lilla sjusovare, som jag ska väcka nu
 

Kommentarer
Postat av: Zandra

Som Anton 😍 Rena rama drömmen!

Svar: Hahaha skönt! Och du är inte orolig?
Lisa

2016-10-22 @ 14:57:22
Postat av: Mamma/mormor

Du är inte ensam om att oroa dej, jag lovar. Det gör man som mamma hela livet :). Julie äter INTE som en vuxen man, hon äter som en matglad 1,5- åring. Hon har haft en stressig höst, med dagisdebut och en långvarig infektion. Hon har gått ner i varv nu och kan koppla av. Och mörkret gör oss faktiskt tröttare. Så länge hon äter bra, går upp i vikt och är pigg delar av dagen så kan du vara lugn :).

Svar: Men hon är ju så gnällig dessutom! Alltid missnöjd. För vad? Mår hon inte bra? hahahahahaha jag är inte skapt för att vara mamma. Jag är för nervös.
Lisa

2016-10-22 @ 19:06:51
Postat av: Marie

Men det är väl generallt de säger, sedan sover väl vissa barn mer och vissa mindre, men vet man oroar sig för i stort sett allt, och varför inte ringa fråga, inte för jag tror du behöver, men det brukar kunna vara skönt, man slutar oroa sig då

2016-10-22 @ 22:57:53
URL: http://sweetwords.se
Postat av: Tanjq

Casper är fyra och sover fortfarande middag på dagis. Han har alltid sovit mycket och behöver det. Annars blir han as dryg! Mycket mer är lucas någonsin gjort. Alla barn är olika och man märker vad som fungerar för demig var och en. Precis som dina.

Svar: Vad skönt att höra!!
Lisa

2016-10-23 @ 18:10:04
Postat av: Mamma/mormor

Tanja är så klok- love U <3

Svar: Hahaha japp, hon är förnuftet själv. Seriöst, ibland när jag känner att jag stressar iväg funderar jag på bevingade ord hon sagt om föräldraskap. Nu senast "om jag inte är hönsmamma åt dem, vem ska då vara det? alla förtjänar en hönsmamma". Hon brås på någon, med sina visa talspråk.
Lisa

2016-10-25 @ 19:15:56

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0