Bokslukaren

Sienna har tröttnat på sina böcker. Jag förstår henne. Vi läser varje kväll, och även om hennes bokhylla och vår brist på förvaring tycker att hon har många böcker, så är det inte tillräckligt. Vissa är för barnsliga, andra har vi läst 700 gånger. Så igår fick vi nog, och istället för godnattsaga satte vi oss vid datorn för att beställa ett gäng nya. Och hela tiden utbrast jag "åh, den hade jag när jag var liten! Den där var moster Fridas favorit! Åh, den hade vi hos min pappa!" tills det slog mig; mamma kastade aldrig våra böcker. Inte pappa heller. Och jag har förvarat ett gäng på vinden "till Sienna är lagom stor". Visserligen ett gäng ungdomsböcker också, men visst sjutton fick jag hem böcker för små barn med... Så Sienna fick snopet nog lägga sig utan att ha klickat hem en enda bok, med löfte om att jag skulle kolla vinden under morgondagen. Vilket jag precis har gjort. Och hon lär nog inte bli besviken.
 
Hennes bokhylla och resten av lägenheten blir nog det, för vi kan inte rensa ut de gamla heller. De passar ju just nu en viss lillasyster. Undra om Kim godtar det som anledning till att vi måste flytta; böckerna får inte plats?

Kommentarer
Postat av: Mamma/mormor

Böcker kastas aldrig, möjligen lämnas de in på loppisen på återvinningscentralen. Eller skänks till nån vän. Eller stoppas i bokbytarhyllan på jobbet. Vissa barnböcker behåller man själv, och läser då och då- Pettson tex, hahahaha! Men Sienna kan få lån dom 😛

2016-09-26 @ 17:10:01
Postat av: Yohanna af Skovde

Men vad kul med mycket läsande! Här är iPad favoriten för Elliot, han fick ett gäng böcker men han ba neee och kollare vidare på typ Pokémon istället.

2016-09-26 @ 19:37:20
URL: http://yohannaafskovde.se/
Postat av: Marie

Ojoj vad böcker, men vi har också massor, både BQ har fått sedan han var liten och jag med, samt även nya =D

2016-09-26 @ 22:42:26
URL: http://sweetwords.se
Postat av: Annika

Jag vill läsa minus i stora världen igen. Har den allvetande modern den?

Svar: Nej? Vilken är den? Nu blev jag nyfiken!
Lisa

2016-09-29 @ 08:31:59

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0