Helgens planer

Ungarna är nattade. Visserligen är en klarvaken och mitt i en lek, men hon befinner sig i alla fall i sängen och viskar. Varför pratar hon alls, kan man fråga sig? För att hon är fyra. Fyraåringar kan inte leka utan att snacka. Det går inte. Ber man dem så dör liksom leken. Ungefär som att man ber dem hålla tyst om en hemlighet. "Paaaaappaa! Vet du vad?! Jag ska absolut inte berätta för dig att vi gör chokladbollar i köket, för det är en hemlighet!!" I alla fall. Ungar i rum. Kim på fotboll. Jag i bad. Med choklad och bok. Laddar batterierna inför helgen, som jag verkligen ser fram emot. Simhall klockan 7:30 imorgon, för att hinna leka av oss innan alla andra vaknar och blir badsugna. Sedan lite vila och lekplatshäng. Fredagsmys med film när Julie lagt sig. En liten tradition som vuxit fram. Sienna älskar det! Jag med. Bästa ursäkten att se tecknat! Egendag med stortjejen på lördag. Shopping, lunch ute och håltagning av örsnibbar. Någon är laddad. Och på söndag är det dans och häng med mina småkusiner och deras mamma. Och lunch på Vapiano. Kan det bli bättre? Nej, det kan det inte. Om man inte kunnat få en extradag med öl och en med bio. Men det blir yttest knivigt att fixa, tror jag. Så jag får nöja mig med denna fullspäckade helgen fylld av roligheter!
 
Så jevla snygga

Kommentarer
Postat av: Mamma/mormor

Snyggt foto 😂😂! Det sista på Sienna utan örhängen kanske......😛. Låter som ett bra upplägg av helgen!

2016-09-22 @ 19:40:34
Postat av: Mirre

Oh roligt med en helg med mycket grejer att göra

2016-09-22 @ 20:59:26
URL: http://sweetwords.se
Postat av: Tilda Barkselius

Underbart att ha fredagstraditioner, då har en något att se fram emot under veckans gång :)

2016-09-23 @ 19:11:56
URL: http://tilda.vione.co

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0