Sienna 5 år

Min älskade, älskade stora tjej fyller fem år idag! Som vanligt- kan inte fatta det, tiden går så fort, ändå känns det som att hon alltid funnits osv osv. Men förutom alla- ack så sanna- floskler, så känns det helt underbart. Jag har en stor, stolt, stark, självständig och lycklig liten flicka. Hon är otroligt vacker, otroligt bestämd, helt fantastiskt smart, smidig, företagssam och beslutsam. Är inte helt säker på att hon är en snäll och bra vän, men hon har många kompisar och hon är fullt medveten om andras känslor. Hon älskar mig och sin pappa och sin lillasyster, och resten av släkten. Hennes idoler är kusin Zandra och min kusin Macie. Väger ca 17 kg, är ca 105 cm lång. Älskar att spela spel, rita, pyssla. Gillar att se på My Litte Pony och filmer på surfplattan. Älskar Vaiana och Trolls. Kan nästan simma. Kan läsa och skriva. Är duktig på matte. Sover mellan ca 19:30-7:00. 
 
Gjorde en intervju med henne, precis som förra året, för att kunna jämföra.
 
Vad är din favoritsak att göra om dagarna?
Att spela spel!
 
Vad vill du bli när du blir vuxen?
Jag vill bli Sommarskuggan (utklädd katt i svt:s barnprogram. Kan ha att göra med att hon såg programmet 30 sekunder innan vi gjorde intervjun).
 
Vad är du riktigt bra på?
Jag kan leka jättebra lekar, och har bra tålamod (say what? Önsketänkande det där med tålamodet)
 
Vilken är din favoritmat?
Macka (Japp! Helst med hallonsyl. Mycket hallonsylt. Hade nog kunnat skippa mackan om där bara var tillräckligt med sylt)
 
Vad får dig att skratta?
Om man kittlar mig eller skrämmer mig. Fast ibland blir jag lite rädd när man skrämmer mig.
 
Vad är du rädd för?
Giftspindlar
 
Vem är din bästa vän?
Amanda
 
Vilken är din favoritfärg?
Rosa, lila, guld, silver, gul och ljusgrön.
 
Vem vill du gifta dig med när du blir stor?
Ingen! Jo, Amanda.
 
Har du någon superkraft?
Att när jag ska lyfta tunga grejer, så kan jag det! Det är en superkraft va?
 
 
 5 eller 15? Min lilla älskling.

Kommentarer
Postat av: Netti Starby

Den här idén måste jag sno av dig! Haha undrar om hon fortfarande vill vara den där katten när hon blir större :-D Kramis

2017-04-20 @ 10:32:11
URL: http://nettistarby.blogg.se/
Postat av: Frida

Jaaaa det är en superkraft och det är så jävla gulligt att hon och amanda är bästisar!!! 😄❤

2017-04-20 @ 15:27:41
Postat av: Mamma/mormor

Åååh ❤️! Underbara unge- hoppas hon haft en bra födelsedag. Och så fortsätter firandet hela helgen 😀.

2017-04-20 @ 20:18:13
Postat av: Jennifers.nu - Fotograf & mamma tack vare IVF

Men åh lilla gumman :D GRATTIS! Kul idé med frågorna :) den idén lånar jag nog av dig i framtiden haha

2017-04-20 @ 21:47:58
URL: http://jennifers.nu/
Postat av: Mirre - Sweetwords

Ohh grattis till fina tösen

2017-04-20 @ 21:54:53
URL: http://sweetwords.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0