Uppsatshumör

Hade en jättebra uppsats-skrivdag idag. En dag då det känns som att jag faktiskt ska klara av helvetesuppsatsen, till skillad från de dagarna då den suger, jag suger, mitt liv suger och allt är helt värdelöst. Man kan säga att jag är lite ambivalent när det gäller skrivandet. Och att det påverkar humöret lite. Men idag gick det alltså bra, så när jag upptäckte att Sienna och Julie inte fått vara utomhus på dagis gick jag villigt med på att låta dem stanna en stund och leka på gården. Sedan tog det dock lite tid att få med dem därifrån. Och lite tid att cykla hem. För att inte tala om tiden att gå över vår gård. Vid ett tillfälle tänkte jag ge upp och helt enkelt sätta mig på en bänk om vänta på att Kim kom hem. Då hade Sienna påbörjat en lek som gick ut på att hon gick sakta, sakta, saaaakta som en gammal gubbe, och Julie fiskat upp sin dagiskudde, som jag tagit med hem för att tvätta, och lagt sig ner för att sova. Men med lite lurande och lockande fick jag dem att hoppa i vattenpölar närmare och närmare ingången, där jag tillslut kunde håva in dem. Nu är de badade och Tyra redo- gissa på vilkas dagis det spelades in?- medan jag sitter och njuter av uppsatsbedriften och av vetskapen att Kim handlat en påse lösgodis till ikväll. 
 
 

Kommentarer
Postat av: Mirre - Sweetwords

Skönt att de fick vara ute en stund med dig då, varför hade de inte varit ute på föris då? samt bra att uppsatsdagen kändes bra

2017-04-13 @ 18:31:15
URL: http://myflowergirl.blogg.se/
Postat av: Mamma/mormor

Så skönt, nu kan ni fira påsk 😀👍! Vilken dag visas Tyra? Barnkanalen?

2017-04-13 @ 18:36:51
Postat av: Yohanna af Skovde

Alltså, haha, underbar bild. Varför inte ta en nap mitt på asfalten liksom? Önskar dig all lycka till i uppsatsskrivandet! :)

2017-04-14 @ 16:19:49
URL: http://yohannaafskovde.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0