Barntapas

Ungarna har typ småätit hela helgen. Fika, lördagsgodis, frukt, flingor- typ allt utom mat. Det tog de dock igen hos moster Frida idag, när de blev bjudna på lunch där medan jag och Kim kollade hus (ingen hit). De åt massor av mat, och givetvis efterrätt. Därför var jag rätt säker på att de inte tänkte äta kvällsmat två timmar senare när det började bli dags. Så jag badade dem, tog på pyjamas, satte dem framför soffan och tog fram barntapas. Kalla köttbullar, grönsaker och frukt. Något slinker väl ner, tänkte jag. Ungarna tittade förväntansfullt på tallrickarna när jag kom- man äter bara fredagsmys och lördagsgodis i soffan- trots att jag förvarnade dem och tydligt berättade att det var MAT. Sienna utbrast direkt "paprika äter inte jag!" Varpå Julie genast svarade "papika äte inte ja! De pi!" Fantastiskt. Efter första kritiken insåg de dock att där fanns mer än paprika. Och att det var rätt gott! Sienna tog tre påfyllningar och Julie två. Sweet! Ingen kvällsmat my ass. Så hädanefter vet jag hur jag ska få ungarna att käka- barntapas! Utan paprika. Not bad .
 
 

Kommentarer
Postat av: Mamma/mormor

Hahaha! "Dä pi". De har ju gillat paprika innan 😳? Jag förstår att de gillade det- gillar själv plockmat bäst av allt 👍😀

2017-08-28 @ 20:08:18

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0