Bokmalen i sitt esse

Jag var inte nervös för att börja jobba på en ny skola. Eller, det var jag. Men jag kan detta. Jag är inte nervös i för engelskan, för att undervisa engelska är jag bra på. Men svenskan är jag hispig för. Tänk om jag inte kan det man ska? Tänk om jag inte kan inspirera? Om ungarna blir uttråkade? Om jag blir uttråkad? Gillar jag ens svenska? Kan jag skriva? Kan jag läsa? Vad är en bok? Typ. Men så släppte de ner mig i biblioteket idag, med tre klasser. Ordern var att hitta böcker till alla. Att tipsa dem. Det visar sig att ungarna på denna skolan läser lika mycket som jag. Gissa om jag njöt? Detta blir nog bra. 
 
 

Kommentarer
Postat av: Mamma/mormor

Underbara barn- de är på rätt spår 😀❤️👍!

2017-08-19 @ 01:46:34

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0