Konstig personal också

Om man tycker att föräldrar är konstiga ska man tydligen jobba i vården. Hört från en som ansvarar för patienters välbebefinnande hur vårdpersonal klagat på att "patient X äter för många bullar, man får bara ta två och han vill ha tre". Jahapp? Ge honom ett äpple också kanske? Eller en bulle till om de inte är slut? "Patient Z vill inte låta oss bädda sängen". Låt det vara obäddat? "H vill ha rullgardinerna nere!" Jaaa? 
Ibland undrar man hur männsikor lyckats överleva i evolutionen!
 
 

Kommentarer
Postat av: Tanja

Jag har millioner sådana historier efter 10 år i hemtjänsten. Dom anställer många konstiga typer. De äldre till och med frågar om de måste lägga sig igen efter de varit på toa eller om de får sitta uppe. Det är du vuxen nog att bestämma själv var mitt svar till 88 åringen. Haha tänk vilka typer hon träffar var dag för att ens fråga det.

2017-08-24 @ 16:42:47
Postat av: Tanja

Jag har millioner sådana historier efter 10 år i hemtjänsten. Dom anställer många konstiga typer. De äldre till och med frågar om de måste lägga sig igen efter de varit på toa eller om de får sitta uppe. Det är du vuxen nog att bestämma själv var mitt svar till 88 åringen. Haha tänk vilka typer hon träffar var dag för att ens fråga det.

2017-08-24 @ 16:42:47
Postat av: Tanja

Jag har millioner sådana historier efter 10 år i hemtjänsten. Dom anställer många konstiga typer. De äldre till och med frågar om de måste lägga sig igen efter de varit på toa eller om de får sitta uppe. Det är du vuxen nog att bestämma själv var mitt svar till 88 åringen. Haha tänk vilka typer hon träffar var dag för att ens fråga det.

Svar: Hahahaha illa! Förstår att du var tvungen att berätta det tre gånger! 😜
Lisa

2017-08-24 @ 16:42:48
Postat av: Anonym

Oj det blev visst 3 svar. Aja

2017-08-24 @ 16:43:18

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0