Motivering av okristlig badtid

Man kan ju fråga sig varför vi väljer att gå upp kl 6 en sommarlovsmorgon, och sätta oss på bussen redan 6:30. För att gå på en simhall! Men det är inte så skumt som man kan tro. Simhallen ligger mitt i Malmö. I Malmö bor 330 000 människor. De flesta har just nu semester och sommarlov. Och det regnar. Alltså kommer- i stora drag- halva Malmös befolkning att dyka upp på Hylliebadet klockan 11 imorgon (medan andra halvan delar upp sig mellan Nya och Gamla Leos lekland), lagom till mina ungar är färdigbadade och redo att bege sig hemåt efter 4 timmars lek i folktomma bassänger. Mina ungar kommer att få varsin korv, så att jag slipper fixa lunch, varsin glass, för att vi är på en simhall, och sedan vara trötta och nöjda resten av dagen. Win, win, win.
 
Hur det kommer att se ut efteråt

Kommentarer
Postat av: Mirre Sweetwords

Låter som en bra ide =D, dock skulle Bellis vara för trött och grinig den tiden =D

2017-08-03 @ 09:00:54
URL: http://myflowergirl.blogg.se/
Postat av: Days by Johanna

Gäller och planera smart ibland!

2017-08-03 @ 12:52:29
URL: http://daysbyjohanna.se
Postat av: Days by Johanna

Ja tosselilla är underbart! Var där mycket som barn, så det var kul och komma dit igen! Lär bli ett besök där igen nästa år :)

2017-08-03 @ 13:47:46
URL: http://daysbyjohanna.se
Postat av: Mamma/mormor

Lätt värt den tidiga uppstigningen 😀! Blev det härligt bad?

2017-08-03 @ 16:58:06

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0