So close!

Måndagarna är min tuffaste arbetsdag. Lektioner, på lektioner på lektioner- dessutom HELT utan paus mellan 10:45-16:00. Dvs springer som en galning för att ens hinna mellan de olika salarna. Hinner inte ens kissa. Vilket funkar, för jag hinner inte dricka något heller. Är sådär trevlig när jag skriker åt eleverna att GÅ UT UR KLASSRUMMET, för jag måste gå! Idag hade jag dessutom med mig sjukt mycket arbete hem. Kallas kass planering- vem ger fyra klasser inlämningsuppgifter samma vecka? Och som att det inte var nog släpptes de första uppgifterna på kursen jag pluggar- och jag fattade inget. Jag visste dock att kvällen skulle vara tuff, så jag kämpade med att vara glad mot ungarna de två timmarna vi sågs på kvällen. Jag kämpade och kämpade... och misslyckades. En kvart innan läggning bröt jag ihop av stress och började jobba. En kvart. Varför kunde jag inte gosat in mig med dem och läst en bok istället? Vem bryr sig om jag inte rättar allt exakt i tid, eller kommer lite förvirrad till en lektion? Jag vill krama mina barn. Inser att de sover i rummet bredvid, men jag saknar dem. Undra om Julie blir skraj om jag sover bredvid henne inatt? 
 
Gosankorna när de spontant kramades loss på Lindex i helgen. Naw!

Kommentarer
Postat av: Mamma/mormor

Ja fy vad jobbigt det är när stressen slår på så! Men de överlever- du tar igen den förlorade kvällen sen 😘. Förklara för dom imorgon bitti vid frullen 😊

2017-08-29 @ 17:59:21

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0