Juldagarna 2017

Julen i ära är jag asförkyld. Inget konstigt med det; jag blir alltid sjuk till lov och högtider. Vad som är skumt är att jag inte blivit magsjuk. Det brukar annars vara så jag tillbringar dagarna innan vi ska ha gäster. Så på det stora hela är jag rätt nöjd med min förkylning, och med julen. Lille julafton tillbringades hos min syrra med min fader och moder samt syrrans pojkväns familj. Höjdpunkten var hunden, som Sienna efter tre timmar vågade mata med godis och Julie efter tre timmar nästan vågade nudda om den hade huvudet bortvänt. Jag älskar djur, men min pälsallergi har gjort att mina barn aldrig träffar sådana varelser och därför är rädda. Hemskt! Julafton firades här hemma, med mycket glada och nöjda barn och vuxna. Vi avslutade med att spela kahoot, i sann läraranda. Idag tänkte jag ta igen mig, vårda förkylningen och kanske plugga lite. Sienna och Julie kunde ju leka med sina nya leksaker tänkte jag. He. He. He. De valde istället att väldigt osjälvständigt leka någon form av spring- och gnällkrig, med vilket de hela tiden krävde assistans. Jag höll ut till lunch, sen kastade jag in dem på Leos lekland. Där somnade Julie. Suck. Sienna är i alla fall rastad och lite trevligare. Jag är sådär pigg, men måste verkligen skriva på min tenta. Imorgon kör vi jul 3, hos Kims mamma. Ska bli nice det med! Men innan dess- SÖMN! Och ja, tenta. Kanske ska inleda med en kopp kaffe?
 
Tomten kom också, i form av Kims bror Kevin. Sienna var dock assuspekt och verkade besviken. Jag anar att hon anar nåt, men inte vill såra våra känslor. 

Kommentarer
Postat av: Mamma/mormor

Hunden 😂😂! När Molly hoppade upp i sängen hos Julie- trodde seriöst att J skulle börja krampa, hahahaha!

2017-12-26 @ 09:14:29

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0