Julmarknad

Idag var jag, Kim, Julie och min moder på julmarknad, medan Sienna var hemma hos en kompis och julbakade. Hon och fyra andra femåringar var inbjudna. Föräldrarna fick stanna om de ville. Hehehe. De hann knappt öppna dörren innan jag satt i bilen på väg därifrån. Dels har Sienna en rätt jobbig period just nu, och dels... alltså, har ni hört fem sockerstinna femåringar? Man kan få ett mentalt sammanbrott för mindre. Men marknaden var mysig! Fast Julie var asgnällig, och kunde enbart tystas med pepparkakor. Jag har en viss känsla av att det berodde på att ungen frös, för jag har fortfarande inte tinat. Men i alla fall, på marknaden fanns det ponny-ridning... och Julie red! Det är helt otroligt! Min lilla fegis vågade. Jag är omåttligt stolt. På marknaden inhandlades, förutom otaliga pepparkakor, fula ullstrumpor som ska värma ungarnas fötter i vinter, en present till morgondagens bakkompis, världens godaste varma choklad- kan eventuellt bero på tidigare nämnd kyla- och asgoda lussebullar. Det enda som fattades var snön! Ge oss nu två grader kallare (känns ju redan som 5-), så att regnet blir till snö. Sedan är jag nöjd. Efter onsdag då, när vi ska handla gran. Men sen. Älskar julen!
 
 

Kommentarer
Postat av: Mamma/mormor

Lilla Jullan, underbara unge ❤️

2017-12-09 @ 21:09:20

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0