Stolt moder

Sienna är rätt fantastisk, säger jag inte helt opartiskt. Hon är smart, rolig, söt, förståndig, och en mycket bra storasyster. Hon gör mig ständigt stolt. Vilket å andra sidan kanske inte säger så mycket, då en förälder typ blir stolt om ens barn går på toa, men ändå. Stolt är jag i alla fall. Men idag blev jag ännu mer stolt än vad jag brukar vara, och vid två tillfällen dessutom. 1. Sienna visste att det var Alla hjärtans dag idag och hade nog förväntat sig en liten present i morse. Det fick hon inte (trots att vi faktiskt köpt en present! Hon skulle nämligen få ett spel, vilket vi tyckte var snäppet lämpligare att ge på kvällen när vi faktiskt har tid att spela med henne. Minskar garanterat morgonbråk om man säger så). Men istället för att tjata och visa sin besvikelse så frågade hon lite hoppfullt om jag skulle rita en teckning till henne på jobb idag. Naaaw! Hon fick en teckning också. 2. De fick popcorn på dagis idag. Sienna valde att SPARA sina, så att hon kunde mysa till det lite extra på kvällen när ett nytt avsnitt av hennes favoritprogram-Labyrinth- släpptes. En hel dag gick hon alltså utan att käka upp popcornen som hon sparat i sin låda (till pedagogernas förtvivlan, anar jag, då de andra barnen fortfarande var rätt sugna efter att de glufsat i sig sina), för att ha dem ikväll. Snacka om karaktär! Modern är mycket stolt. Vilket jag kan ha nämnt ett par gånger. Älskade unge!
 
Min fina fina flicka!

Kommentarer
Postat av: Mamma/mormor

Naaaaw! Stora duktiga flickan ❤️

2017-02-14 @ 19:58:03
Postat av: Marie

Men ohh goingen

2017-02-14 @ 21:14:08
URL: http://sweetwords.se
Postat av: Mamma Malin

Nämen gullunge! Hade aldrig kunnat spara popcorn så länge :O

2017-02-15 @ 09:55:10
URL: http://www.mammamalin.se
Postat av: terese

jag hade behövt lite av hennes karaktär! behöver inte gå in på vad jag hunnit "äta" idag trots att klockan bara är 13.13...

2017-02-15 @ 13:13:45
URL: http://tesslashes.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0