Den lilla sjöjungfrun

Igår drog jag, Sienna, Frida, min mamma och hennes polare Annika till en teater i Ystad. Öjas trädgårdar visade Den Lilla Sjöjungfrun. Först tänkte vi att Sienna var för liten för att följa med, men som tur var ändrade vi oss- då det i princip var en barnföreställning. Om än en rolig sådan. Med mycket sång, vilket jag älskar. Vi hade cyklar med oss till Ystad, vilket efter mycket plats-brist-stress var en bra idé. Med hjälp av cyklarna tog vi oss inte nämligen bara till teatern, utan även till en trevlig liten strand där vi hängde i flera timmar. Vi började med tåg till Ystad, fika och bad, chillade lite, cyklade till teatern, käkade där, såg föreställningen, cyklade till tåget och åkte hem. Väl hemma var klockan 22. Vi stack hemifrån 10:15. Jag och Sienna var rätt möra. Men nöjda. "Mamma, den här teatern var bättre." "Bättre än vad?" "Alla de andra." Nu har vi visserligen inte varit på så många, men det var ändå ett bra betyg tycker jag. 
 
Den regnbågsfärgade firren till vänster, som man kan se om man kisar, zoomar och använder förstoringsglas, var bäst. Hon var fejkdansk och slängde in wienerbrö, pölse och bropass i varannan mening. Underbart!

Kommentarer
Postat av: Mamma/mormor

Men for hillvede- du glemte matjesfräsen 😛! Vilken sagolik dag ❤️

2017-07-10 @ 20:01:36
Postat av: Mirre Sweetwords

Men ohh vad mysigt att gå på =D

2017-07-10 @ 22:46:08
URL: http://myflowergirl.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0