Sån här information vill jag inte höra

Som jag tidigare berättat så blev Julie getingstucken förra veckan. Sienna undrade då varför det gjorde ont även efter att taggen var borta, och vi berättade att getingen sprutade in lite gift vilket var det som gjorde ont. Följdfrågan var naturligtvis om gift var farligt, varpå jag svarade att det beror på giftet och började berätta lite snabbt om giftormar, giftspindlar och flugsvamp. Väldigt pedagogiskt tyckte jag. Det tyckte inte Sienna. Efter några minuter avbröt hon mig och sa "mamma, mamma, sån här information om giftormar vill jag faktiskt inte höra!". Nähäpp. Borde kanske inte spä på femåringens dödsångest, nu när hon säger det. Lätt att vara efterklok.
 
Smart liten varelse, denna

Kommentarer
Postat av: Mirre Sweetwords

Hehe ja ibland pladdrar man på för mycket, men oj så lik hon är dig =D

2017-07-09 @ 19:57:46
URL: http://myflowergirl.blogg.se/
Postat av: Mamma/mormor

Hahaha! Bra att hon sätter stopp för pedagogiken ibland 😜

2017-07-10 @ 09:50:37

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0