Snäll Swedbank

I början av april växlade jag in en jäkla massa mynt åt min halvsenile fader. Jag fick cykla runt till 4 olika ställen. På det sista sa de att de hade kunnat ta emot allt, utan avgift, om jag kommit dit först. Snopet. Men där skulle det istället ta 6-8 veckor att få in pengarna på kontot. På ett av de andra ställena tog det bara tre dagar. Och på två av ställena fick jag kontanter, som jag satte in direkt. Eftersom pengarna var pappas ville jag få allt fixat så snart som möjligt, och störde mig på de 6-8 veckorna. Efter 8 veckor störde jag mig mer. Efter 10 blev jag lite nervös. Efter 12 undrade jag vad jag gjort för fel, om jag fått kvitto och vad Kim skulle säga när jag var tvungen att ta av våra pengar för att ge pappa- som knappast hade koll ändå. Så jag mejlade banken för att fråga vad som skett. Och banken ringde mig. Och förklarade att DE gjort ett fel! Och inget litet heller. De hade tappat bort listorna till vem som satt in vad. Yikes. Den stackars kvinnan i telefonen undrade om jag visste ungefär hur mycket det rörde sig om. Jag tippade på 2500kr. Hon sa att hon skulle föra över 2700kr under dagen, vilket hon gjorde! Service. Idag fick jag dessutom 2 biobiljetter på posten, med en ursäkt för strulandet. Så himla schysst. Mest lättad är jag att fadern fick pengarna tillslut, och att de löste problemet så fort de upptäckte det så jag slapp oroa mig mer. Men de 200 kr extra (som jag inser även kan vara för lite, eftersom 2500 var en gissning, men de försökte i alla fall) och biobiljetterna var en snäll tröst. Jag behöll de 200kr. Och biljetterna. Det är inte pappa som ränt Malmö runt för att dumpa pengarna och sedan fått jaga tillbaka en fjärdedel igen. Så tack för det Swedbank! Nu hoppas vi att det kommer en bra biofilm snart!
 
 

Kommentarer
Postat av: Mamma/mormor

Otroligt! Man tror knappt det är sant 😀👍! Tulpanfeber med Alicia Wikander 😛?

2017-07-14 @ 20:34:11
Postat av: Mirre Sweetwords

Vad snällt

2017-07-14 @ 22:44:00
URL: http://myflowergirl.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0