Astmamedicinsförbannelse

Julie har förkylningsastma, liksom Sienna hade. Det har varit riktigt läskigt några gånger, men läget har aldrig varit akut (har det visat sig, när vi hysteriskt åkt in- akut). I alla fall, på resan till Kos förra året glömde vi smarta föräldrar att ta med astmamedicinen. Givetvis blev ungen förkyld och hostig och trång och ynkligare än någonsin. Tom hon var rädd, ett år gammal. Detta året tänkte jag inte göra samma miss, så jag tog med medicinen- och själva andningsgrejen för barn- men glömde en del. Vilket vi upptäckte när ungen blev så trång att hon hostade tills hon kräkte. Vi löste det ala Mcgyverstyle med en påse, men det blev sådär. När vi kom hem försökte jag såklart hitta den saknade delen, för att kunna packa till nästa tripp (stuga imorgon). Gick sådär. Jag hade nämligen kastat den. In på apoteket. De hade inte reservdelar, men jag kunde få köpa en ny manick för 450 kr. Tackar. Om- vilket apotekaren tipsade om- jag inte fick den på recept till ungen. Ringde vårdcentralen, där astmasköterskan gått hem. Dessutom var jag tveksam, då Julies astmamedicin tidigare skrivits ut av snäll läkarpolare och andningsmasken var Siennas gamla, för att vi inte orkat åka till akuten en gång till. På vårdcentralen sa de att de skulle ringa tillbaka dagen därpå. Vilket de också gjorde, och berättade att receptet var fixat. Score! Snacka om trevlig överraskning! Älskar vår vårdcentral. Nu är alla delar räknade och nerpackade, ifall lilla tvååringen blir trång igen. Snart miniresa två!
 
Helt irrelevant bild, men på rätt barn i alla fall

Kommentarer
Postat av: Days by Johanna

Skönt när saker går snabbt och fixa.

2017-06-16 @ 21:28:59
URL: http://daysbyjohanna.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0