Mina olika barn

Ungarna brukar äta frukost på dagis, men skulle få käka hemma imorse. Eftersom Sienna HATAR att äta frukost hemma tänkte jag lyxa till det lite. Fruktskål, liten youghurt, juice i snappsglas osv. Istället för den sedvanliga skålen med fil och puffar. Och ungen blev överlycklig! "Men mamma, så fint! Vilken dag är det idag? Är det helg? Kan du fota så jag får visa pappa ikväll?" Sedan satt hon och malde på om vad hon INTE skulle äta, och jag höll på att bli lagom förbannad när jag insåg att hon gjorde det för att hon ville spara allt till sist. Älskade unge.
 
Nöjd unge
 
Julie, däremot, ville inte ha sin frukost. Hon kastade en blick på den och krävde sedan fil och puffar. Jag gav henne fil och puffar. Hon blängde på skålen, knuffade bort den och sa att hon var mätt. Jahapp. Tillslut, efter lite trugande, åt hon ett par blåbär och smakade på juicen. Som tydligen var pi. Snorunge.
 
Onöjd unge

Kommentarer
Postat av: Mirre

Bellis är ingen frukostmänniska alltid övertalning där, hon är extremt tjurig på det

2017-05-30 @ 14:51:35
URL: http://sweetwords.se
Postat av: Mamma/mormor%252525252525252525252520lena

Naaaw, så typiskt Sienna, så gulligt! Har inte Julie blåsor i munnen som gör att hon inte käkar? Hon som egentligen är ett litet matvrak 😳?

Svar: Hon åt välling 30 min innan... 😘
Lisa

2017-05-30 @ 18:37:54

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0