Tre saker som aldrig slår fel

Det finns tre saker som aldrig slår fel. 
  • Jag blir akut kissnödig på bio. Oavsett hur lite jag druckit och om jag varit på toaletten innan så ägnas den sista halvtimmen av filmen åt att räkna ner minuterna.
  • Jag blir hungrig på föreläsningar. Och inte bara att jag känner mig hungrig- magen börjar kurra! Vilket såklart låter asmycket i ett tyst klassrum. Händer aldrig när jag undervisar själv. Och har inget med matintag att göra. 
  • Jag lämnar dagis och känner mig som världens sämsta mamma. Hur mycket tid vi än har blir jag stressad och Julie ledsen och Sienna bortglömd. Vantar glöms lämnas, regnkläder lämnas ut- och in och Sienna får aldrig berätta klart sin historia. Och sen kommer jag till jobb. För tidigt. Med gråten i halsen. Och saknar mina barn hela dagen. För att upprepa samma grej vid hämtning. Men då får man i alla fall hem dem!
Siennan, mamman och Julijen.
Enligt Julie. För min moder döpte dem till det en gång i tiden. 

Kommentarer
Postat av: Mamma/mormor

Gjorde jag 😳😳? Sluta stressa kvinna! Låt det åtminstone ta tid vid hämtningarna- varva ner ❤️😘

2017-11-14 @ 22:20:12

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0