Arga Julie

Julie är i sitt esse just nu. Hon är bestämd och trotsig, rädd och lättkränkt, tjurig och busig. Och fantastiskt rolig. Jag och Sienna får skrattanfall åt hennes tokigheter varje dag. Kim tycker inte att det är riktigt lika kul. Ett exempel: I helgen kom Julie på att hon ville ha sin docka. Problemet var att den låg inne på rummet, och där vågar inte räddharen gå in själv. Så hon "bad" mig. "Mamma hämta dockan!" "Nä Julie, om du vill ha dockan får du hämta den själv." "Du hämta dockan! Nu!" Ungen pekade argt med fingret när hon betonade du, och stampade med foten. Jag kunde inte låta bli, utan började småflina. Varpå Julie vände sig mot mig, visade tänderna och morrade. Jag bröt ihop av skratt. Ungen blev djupt förolämpad och skrek åt mig "Din bajskorv!" innan hon stormade iväg (två meter bort, längre vågar hon inte gå). Jag tittade på Sienna, som låg ihopvikt på soffan och flämtade efter luft pga allt skrattande. Mina älskade ungar. De är helgalna. 
 
Exempel på morrande Julie. Fast här med en glad morrning.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0