Badkrukan gör uppror

Var på Hylliebadet med ungarna idag, efter jobb. Känns alltid som en bra ide innan- och efter- samtidigt som det är halv tortyr medan det pågår. Ungefär som att jogga. Både jag och ungarna var pepp imorse. Julie förstod inte alls varför hon skulle till förskolan först, för hon skulle bada. Väl på simhallen var hon asduktig och bytte om. Klev nöjt ner i vattnet och plaskade i fem minuter. Och konstaterade sen att hon inte ville bada mer. Med lite lock och pock lyckades jag roa henne i ytterligare tre minuter. Sedan slog hon hakan. Katastrofen var ett faktum. Julie skrek och skrek, och efter lååång tid var jag rätt generad. "Nu räcker det Julie, det är bra nu." "Nej mamma!" skrek ungen och lappade till mig. "Det är inte alls bra nu!" Därefter fortsatte hon att tjuta. Jag vet inte om jag ska bli stolt eller knäckt av hennes uthållighet, men trettio minuter senare gav jag upp och stormade ut bland skåpen och hämtade hennes napp åt henne. Som tur var hade Sienna med sig en polare idag, så hon slapp drabbas. Och polaren hade med sig sin mamma och syrra, vilket i allra högsta grad underlättade för mig. Men ändå. Taskjulie. Ibland är det skönt att de håller på att bli äldre. Samtidigt som jag vill ha kvar min lilla gosanka för alltid. Hon kan vara bebis på kvällarna, och mogen när vi badar? Nu sover hon i alla fall gott. Det kommer jag också att göra snart. Undra vad Kim tycker om jag somnar kl 19 en fredag?
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0