En utförsdag

Gick upp pigg (allt är relativt) och glad imorse. Därefter har dagen gått utför. Körde den obligatoriska klädkampen med Sienna, under vilken jag tog fast hennes sparkande fötter så att ungen halkade och slog bakhuvudet (från sittande, men ändå!). Hon trillade även i förskoletrappan, och jag upptäckte att det var Nallefest och att hon glömt sin nalle. Världens skuldkänslor för att jag jobbar heltid och inte har kolla på mina barns dagar. Kom sent till jobb, men körde ändå Halloweensminkning tillsammans med kollegor. Började känna mig risig. Höll i några lektioner, som gick sämre och sämre. Tänkte att jag ändå skulle ha kul med min klass och bestämde mig för att ha lite lekar med dem sista lektionen, då jag hade planering och de skulle ha haft vikarie. Ungarna uppskattade det inte. Skällde på dem, fick ärliga ursäkter och kramar. Hämtade mina barn och började känna mig slö och frusen. Bråkade med Sienna under cykelturen hem. Hövdingen utlöstes utan att jag trillade, vilket gav oss båda en halv hjärtattack. Var dessutom rätt pinsamt. Hem och snorade loss. Nu feber och halvdöd. Och barnen tar tillfället i akt och leker värstingar. Kan man lägga sig nu?
 
Väldans snygg. Alla i arbetslaget matchade.

Kommentarer
Postat av: Cornelia

Gud va obehagligt! Alltså med hövdingen!

2017-10-27 @ 18:50:59
Postat av: Cornelia

Gud va obehagligt! Alltså med hövdingen!

2017-10-27 @ 18:51:00

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0