Halloweentajm

Snart Halloween! Jag har börjat ladda. Ungarna och jag spontangick på en Halloweenfest i lördags, då vi lyckades ha ett par timmar över samtidigt som Thilde hade det. Not bad! Eller, egentligen hade inte Thilde ett par timmar över, utan hon hade bjudit in ett mindre dagis och frågade även oss. Jag kunde dock sitta i lugn och ro och se på medan minigalningar sprang omkring och jagade varandra och slog på pinatas. Så för mig var det chill. Jag och barnen hade även tidigare under dagen gjort fina pumpor, så att även vår lägenhet var höstig. Vellingeblomman är sedan en vecka tillbaka besökt och imorgon ska klassrummet pyntas. Därefter ska kollegor övertalas att ha en Halloweendag med eleverna sista dagen innan lovet, samt en Halloweenfest  ska besökas. Efter det är jag nöjd, och kan ladda upp till nästa viktiga event- julen! 
 
Liten häxa innan Halloweenfesten. Dock var det min hatt. Under overallen var hon Vaiana. Julie var Elsa. Går sådär med genustänket just nu. Jag pushade dock för vampyr, ko eller spiderman, vill jag säga till mitt försvar.

Kommentarer
Postat av: Frida

Trodde sienna hellre var Maui. Fan. Jävla butiker som inte säljer roliga mauioutfits på ”flickavdelningen”. Har du sett nån Mauiklänning? 😡😩

Svar: Har inte sett det! Tyvärr. Sienna hade dock inte velat vara Maui. Men Julie hade! Bamseklänningar finns nu dock! Innan fanns bara Bamselina på flickavdelningen. Varför det nu måste finnas två avdelningar...
Lisa

2017-10-19 @ 12:02:56
Postat av: Frida

Obs ej ditt fel. Samhällets 😄

2017-10-19 @ 12:03:37

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0