Cirkusälen Sienna

Sienna älskar bokstäver. Idag kom hon på att vissa bokstäver bara låter som en bokstav, medan vissa låter som två. Läraren i mig kunde inte vara tyst, och förklarade att de som lät som en var vokaler och de som lät som två var konsonanter. Sedan testade jag att säga ett par stycken, och ungen fattade. Sjukt coolt partytrick kände jag, och tvingade Sienna att visa upp sina kunskaper för min mamma. Och sedan för Kim. Sedan filmade jag det. Därefter kunde jag inte hålla mig utan la ut det på instagram. När jag funderade på att spela in en film med henne för att använda i undervisningen kom fick jag dock tillbaka förnuftet och taggade ner. Vilket var tur, för då var Sienna så kaxig att hon trodde att hon kunde bestämma här hemma. Hybris is the shit. Stackars barn med lärarmamma. Jag tvingade henne att läsa för min mamma också. Sienna kunde lika gärna varit en cirkussäl. 
 
 
Cirkussälen vid den sedvanliga fikan efter skridskorna förra veckan. 

Kommentarer
Postat av: Mamma/mormor

Cirkussäl 😂😂. Hon är jätteduktig. Och fullständigt övertygad om att hon kan och vet allt 😛. Det beror inte på att du är lärare. Nog mer lite gener ......😇

2017-09-29 @ 18:36:04

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0