Dörrbytarlama

För ett tag sedan hade vi besiktning av vår hyreslägenhet. Efter en snabb runda sa besiktningsmannen att det såg bra ut. "Men såg du dörrarna? Och att min dotter rivit sönder tapeten i två rum?" Jo, det hade han sett. Så två dörrar skulle bytas, och två rum skulle tapetseras om. Men i övrigt såg allt bra ut! Suck. De två dörrarna är från 70-talet, och har varsit fint hål i sig. En för att den befinner sig bakom ytterdörren, och ungarna alltid är superentusiastiska över att komma hem och kastar sig in som en flock skenande flodhästar- och därmed har smällt upp ytterdörren på den stackars toalettdörren bakom otaliga gånger. Den andra söndriga dörren var ivägen för Siennas eltandborste en gång, när hon inte ville borsta tänderna. Då blev Kim lite irriterad och kastade tandborsten i dörren- varpå den åkte in och gjorde ett hål. Vad var oddsen för det? Så de dörrarna skulle alltså bytas. Hur hittar man fula bruna dörrar från 70-talet? Och köpte vi nya fina så måste vi byta resterande 5 dörrar också? Men denna laman är inte helt dum. I hissen sitter nämligen en lapp, på vilken det står att två lägenheter i huset ska renoveras vilket kommer att generera störande ljud. Det kommer även att generera en massa kastade dörrar, tänkte jag. Så jag smsade ansvarig för renoveringarna, som gav mig numret på herren som ledde jobbet, som gav mig ett lägenhetsnummer. Där traskade jag in, tre våningar ner, och bad att få ta med mig två av de nermonterade dörrarna till min lägenhet. Visserligen förstod inte arbetarna ett ord jag sa, men jag var väldigt entusiastisk och nämnde deras chefs namn flera gånger medan jag pekade på telefonen, så de lät mig glatt spatsera ut med de två dörrarna. Som Kim sedan kunde sätta på plats istället för de söndriga. Lite senare på dagen så stod resten av skräpet från lägenheterna i hissen- varpå vi helt kallt ställde in våra söndriga dörrar också. Höjden av fräckhet, men ack så skönt. Så nu är det bara två rum som ska tapetseras om. Not bad. Not bad at all. Mycket nöjd med mig själv. 

Kommentarer
Postat av: Ika

Amen mashallah vilket flyt!! Grattis vad skönt.

2018-08-05 @ 19:32:53

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0