Hemmafixarna

Kim och jag fixar lite saker i huset. Först målade vi Siennas rum, sedan tog vi bort en vägg, och nu målar vi hallen uppe och nere. I början gjorde allt Kim själv. Det blev inte bra när jag gjorde det, sa han, och lät mig knappt nosa på en pensel. Sedan fick jag tejpa lite smått. Jag fick hjälpa till att dra ner väggen. Och igår målade jag hela hallen utan ett ords gnäll. Han insåg att valet stod mellan att göra allt själv och att vara tyst. Och eftersom vi efterhand ska smårenovera hela huset så orkade han inte. Skönt! Mycket roligare att få hjälpa till. Jag kanske tom lär mig något på vägen. 
 
Aprikosfärgat no more! Notera metallpinnarna som sticker ut från taket. Vi rev en stor hemmasnickrad hylla, men får nu inte bort pinnarna. De är typ gjutna. Funderar på att linda in dem i nåt grönt och kalla drt tidigt julpynt.

Kommentarer
Postat av: Mamma Malin

Hahah, skönt att du fick hjälpa till till slut ;) De där metallpinnarna var intressanta. Hoppas ni kan lösa det på något sätt men julpyntshängare funkar också :D

2018-08-31 @ 09:06:56
URL: http://www.mammamalin.se
Postat av: Mamma/mormor Lena

Metallpinnarna 😂😂😂. Dra inte för hårt, då kanske ni får lägga nytt tak också......

2018-08-31 @ 09:57:26
Postat av: Anonym

Vi hade liknande pinnar i vårt tak från en garderob som vi rev. Dom sitter verkligen som berget. Mitt tips: såga av dem. Det gjorde vi...

Svar: Det ska vi göra! Ska bara skaffa rätt typ av såg..
Lisa

2018-09-02 @ 17:27:34

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0