Nervös husköparlama

Sista natten i lägenheten. Sista dagen med kartonger och en tom kyl och försvunna saker. Och uttråkade barn. Kommer dock inte att sova gott inatt, utan ser fram emot mardrömmar gällande banköverföring, lagfart, pantbrev och liknande. Vår bankman har semester. Mäklaren har semester. Kim har inte semester, så jag ska dit själv. Tar med mamma! Vad händer om vi inte får tillträde för att vi bytt bank och överföringen tar en dag? Vem genomför ens överföringen av lånepengarna? Hur? Tänk om bankmannen räknat fel, och vi ska betala mer än vad hon sa? Vad sa hon ens? Och hur sjutton för jag över pengarna från mitt konto till säljarens? Ett par hundra tusen på swish? Är det ens till henne jag för över, eller går det via.. något? Jag fattar inte att vi ska köpa ett hus. Jag kan inget om hus. Jag vill gömma mig bland alla kartonger och bo kvar i vår alldeles för trånga och dumt placerade hyreslägenhet för alltid. Eller inte. Men jag hade gärna snabbspolat förbi morgondagen. Och haft med mig Kim, mäklare och bankman. Håll tummarna klockan 13! Mvh mycket nervös lama
 
Hej då tråkig bakgård, som barnen inte ens fått gå ner till ensamma (tre dörrar- varav två lås- och en hiss).

Kommentarer
Postat av: Anonym

Som rådgivare på bank kan jag lugna dig med att din bank ringer över pengarna till säljarens bank och det hela tar ca 5min oavsett summa. E det kö kan det ta längre tid, Handelsbanken e värst 😂 Men så här en vecka in i månaden brukar ett tillträde ta ca 45min från det att ni kliver in på banken/mäklarens kontor till ni e helt klara 👍

Svar: Det gick super! Tack för stödet. Blev faktiskt lite lugnare av din kommentar. 🙂
Lisa

2018-08-06 @ 22:16:44
Postat av: Mirre

Kommer gå galant

2018-08-06 @ 23:14:18
URL: http://sweetwords.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0