Diskoprinsessan lämnad åt sitt öde

Igår var Sienna på juldisko. Första diskot för henne. Jag var sjukt stolt och ganska knäckt. Hur kan tiden gå så fort? Jag hinner inte med! Nu är ungen liksom med om saker som jag själv minns från min barndom. I alla fall, disko. Det var för f- klass upp till femman, kl 18-21. Jag tyckte att det kändes sent och stort, men en hel drös med ungar från klassen skulle dit, så jag lät Sienna gå. Hon släpptes i kön klockan 18, med pengar till inträde och godis. Vi hade kommit överrens om att jag skulle hämta henne halv åtta. Vilket jag gjorde. Och då insåg att ALLA andra föräldrar hade stannat kvar. Jag hade alltså lämnat min lilla, lilla flicka på ett ställe där tom tvåornas och treornas mammor var. Helt ensam. Lämnas alla barn betyder det att där är några vuxna som har ansvar. Lämnas inga barn betyder det att det är föräldrarnas ansvar. Sienna var alltså obevakad i mer än en timme, på kvällstid. Ångesten! Som tur är hade hon knappt reagerat och hon hade haft superkul och både dansat och handlat godis. Utan att kvävas eller bli kidnappad. Men ändå! Lär inte vinna ett pris för Mom of the year, precis. 
 
 

Kommentarer
Postat av: Mamma/mormor Lena

Jag tycker att du gjorde rätt! Det fanns väl vuxen personal där? Man måste låta ungarna få känna sig lite stora vid väl valda tillfällen 😊

2018-12-09 @ 17:37:39

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0