En fantastisk gåva!

Ska fira barnens kusin imorgon, så efter jobb idag hämtade jag upp småsjuklingarna och tog med dem på en promenad till leksaksaffären. Vad tror ni att Liam vill ha, frågade jag. Julie kom med fantastiska tips.
 
-Ett paket! 
-Mmm.. bra idé. Och vad ska det ligga i paketet?
-Ett rött paket.
Paketet ska vara rött ja. Men vad ska det vara i?
-Rött papper. 
-Ska det ligga rött papper i det röda paketet?
-Japp, det ska det!
-Tror du Liam blir glad då?
-Ja, det tror jag faktiskt. 
 
Hmm. Låt mig tvivla. Han får en bok, en pysselbok och nya pennor. Kanske han inte blir superglad över heller, men läraren i mig kunde inte låta bli. Och det är i alla fall bättre än rött papper!
 
Rastning med febriga ungar. Ni ska inte anstränga er... men ni har inte varit utanför dörren på tre dagar. Här är en vagn, här är solen. Njut!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0