Fakta om Afrodite

Under en lektion idag. Vi jobbar om Grekiska gudar, där ungarna har som mål att ta information från olika källor, skriva om med egna ord samt källhänvisa. Vissa har dock inte riktigt fattat innebörden av grekiska gudar. 
 
- Lisa, kom! Här är en lista på namn.. är de alla Afrodites barn?
- Japp, det ser så ut!
- Men där är nio stycken. 
- Ja, hon fick många barn. 
- Men där står ju olika pappor!
- Mmm, men hon var ju kärlekens gudinna.
- Men bläää! Sån player! Äckligt ju!
- Du vet att hon inte finns på riktigt va? 
- Ja, jag vet att hon är död!
 
Och där dog jag. Av skratt. En kollega kom in och frågade halvchockat om jag skrattade åt eleverna. Det fick jag vackert erkänna att jag gjorde, medan jag flämtande torkade bort tårarna och försökte samla mig. Stackars unge.

Kommentarer
Postat av: Mamma/mormor

Båda fötterna på jorden 😊. Hoppas de inser att dagens ”gudar” också är döda, sagofigurer som de är 😜

2018-02-14 @ 20:25:18
Postat av: Mirre

Hehe ;)

2018-02-15 @ 09:29:18
URL: http://sweetwords.se
Postat av: Anonym

Hoppas dom inser att vuxnas perspektiv på sanning tyvärr kan vara totalt fel och att det finns en sann gud, varken mer eller mindre. Och förtjäna förståndet att frukta honom, älska och vara honom hoppfull. Desamma önskar jag er. Puss o kram,
Ika

2018-02-17 @ 13:27:26

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0