Gnällig lärarlama har en dålig vecka

Jag älskar mitt jobb. Meeeeen... idag skulle vi ha temadag. Utan att få tid att förbereda. Och två av sex lärare var sjuka, så jag fick inte ha min mentorsklass. Jag förlorade dessutom alla mina lektioner. Imorgon är det nationella prov. Det börjar kl 8. Och vi har inte fått ta del av proven än. Jag börjar egentligen 9:15. Och jag missar mina lektioner. Nästa vecka slutar jag 3 h efter arbetstid, för att schemat ändrats. Jag missade min pyttelilla planeringstid i torsdags när jag satt med en elev som hade glömts bort i en planering. Min planeringstid i fredags försvann när jag satt med en annan, som mådde dåligt. Jag vikarierade idag när jag borde ha förberett mina vikarie-instruktioner för imorgon, då jag som sagt har nationella prov. Och på torsdag- då mina lektioner än en gång försvinner. I helgen bedömnde jag 50 uppsatser. Jag har 50 kvar till torsdag. Egentligen ska vi hinna ge feedback och förbättringsmöjligheter till alla, men då hade det blivit dubbelt så många bedömningar. Det hinns inte med. Mentorssamtalen försvinner till förmån för vikariat eller möten. Planeringstiden äts upp. Jag har inte pratat med min mentorskollega på en vecka. Vi hinner inte ta rast, knappt äta lunch eller gå på toa. Ännu mindre vara lediga eller sjuka. Jag läste en bok om tandläkare idag för mina egna ungar, och började känna paniken komma krypande.. vad gör jag när de blir kallade? Kan jag få ledigt? Och under all denna press, vad har jag inte fått möjlighet att göra? Undervisa. Jag älskar som sagt mitt jobb. Och det är bra att lärare börjar få högre status och bättre lön. Men tid, det är vad vi behöver. Ge oss mer tid! Då lovar jag att färre slutar eller blir sjukskrivna, och jag lovar att vi kan göra vårt arbete bättre. Vill ni att skolresultaten bland elever ska öka? Låt oss då planera bra lektioner och låt oss undervisa våra elever, istället för att täcka för varandra, sköta det administrativa eller släcka bränder. Mvh trött och ledsen lama som INTE tänker bedöma uppsatser ikväll, utan istället tröstäta ett helt marabou japp.

Kommentarer
Postat av: Mamma/mormor

Gå ihop er, skriv ner och underteckna, ju fler ni är desto bättre effekt. Tig och lid INTE- det är ingen väg framåt. Får ni inte ledigt för barnens tandlökartid så sjukskriv er. Att vara snälla och tysta är kontraproduktivt- det vet jag efter 42 år som sjuksköterska. Sätt ner fötterna och kräv och vägra- enda sättet. Cheferna kommer inte att kämpa för er, det får ni göra själva, Ni är en bristvara, ni kan välja och vraka. Kämpa på och lycka till ❤️. Trägen vinner. Och skiter det sej fullständigt så kan väl jag gå med till tandläkaren 😛

2018-02-05 @ 21:28:28
Postat av: Mirre Sweetwords

Din mamma skriver precis rätt, och absolut ska du unna dig en maraboukaka =D

2018-02-05 @ 21:42:15
URL: http://myflowergirl.blogg.se/
Postat av: Mamma/mormor

Gå ihop er, skriv ner och underteckna, ju fler ni är desto bättre effekt. Tig och lid INTE- det är ingen väg framåt. Får ni inte ledigt för barnens tandlökartid så sjukskriv er. Att vara snälla och tysta är kontraproduktivt- det vet jag efter 42 år som sjuksköterska. Sätt ner fötterna och kräv och vägra- enda sättet. Cheferna kommer inte att kämpa för er, det får ni göra själva, Ni är en bristvara, ni kan välja och vraka. Kämpa på och lycka till ❤️. Trägen vinner. Och skiter det sej fullständigt så kan väl jag gå med till tandläkaren 😛

2018-02-06 @ 14:13:09
Postat av: Mamma/mormor

Ojdå. Såg inte att kommentaren redan var skickad #tjatmamma 😛

2018-02-06 @ 14:14:20

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0