Minilamornas jobbdag

Idag var alltså ungarna med på jobb. Det gick helt okej. Sienna trodde som vanligt att hon var 13 år och var kaxig och bossade runt, medan eleverna flinade och lät henne hållas. Hon fick även vara ute och leka med dem själv, varpå hon började beskriva dem som "mina kompisar". Julie, å andra sidan, förvandlades till en minkkrage och ringlade sig runt min hals. Tyvärr var hon inte lika stillsam som en död mink, utan tyckte det var jättelämpligt att placera Snutte i ansiktet på mig lite då och då. Mitt framför alla. Medan jag hade högläsning. Åh well. Eleverna skötte det superbra, och jag tror att det är nyttigt både för mina småtroll att se vad mitt jobb innebär och betyder, samt för eleverna att se att jag inte bara är lärare utan även människa och mamma. Nu är det snart sovdags, och imorgon är det spaaaaa för mig och Kim. Mysigt. 
 
Lite gung på skolgård innan hemfärd

Kommentarer
Postat av: Mamma/mormor

Skolflickorna 😜. Avis på SPA:t- hoppas ni får riktigt mysigt och god mat på Stationen, ett av mina favvoställen ❤️

2018-01-12 @ 21:51:21

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0