Pott-träningen fortsätter

Julies pott-träning är verkligen en följetong. Hon har gått från att gilla att kissa i pottan, till att blöta ner 3 par byxor per timme, till att kunna hålla sig i sju timmar (?!), till att numera ÄLSKA sin blöja. What to do? Min moder och Kim hävdar att ungen inte är redo. Jag tänker att om man kan hålla sig i sju timmar så är man mer än redo. Hon är bara lat och mesig. Och det lär hon vara resten av livet. Så för att ungen ska bli blöjfri innan hon flyttar hemifrån har jag tagit saken i egna händer- en muta varje gång hon kissat på pottan. Alla småpaket (som lockade henne från början) är slut, men hon var ändå inte så laddad på dem. Istället finns det en sak som lockar mer... godis! Kim är inte överförtjust i att jag mutar knubbsälen med godis, men jag är inte sugen på att byta blöja på en femåring i framtiden så nu kör vi på mitt sätt. I smyg. Jag har gömt godiset i badrumsskåpet och ger Julie en björn varje gång hon kissat på pottan. Målet är att hon klarar det till förskolan börjar på måndag. Vore nice! Undra om man kan skicka med ett par tablettaskar till förskolan?
 
 

Kommentarer
Postat av: Yohanna af Skovde

En gör det en kan tänker jag! Heja er!

2018-01-03 @ 19:48:22
URL: http://yohannaafskovde.se/
Postat av: Mamma/mormor

Hahahaha! Dagis köper nog inte det här 😅. Hon är inte mogen. Hon kommer att tala om när det är dags. Ingen somhelst risk att hon har blöja som 5-åring. Hon är inte mesig- tvärtom. Nu utkämpar ni en maktkamp.. Ju förr du ger upp desto snabbare går det. Hon vill visa att hon minsann bestämmer själv över sin kropp. Och DET köper du väl iaf 😀😘?

2018-01-03 @ 19:50:17
Postat av: ullie

det är inte så lätt tränas måste o sne kommer det ofta själv
lama har vi på en gård nån mil från oss rätt ovanligt men så fina

2018-01-04 @ 00:34:58
URL: http://weberskold.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0