Sådär bra framsteg

Under jullovet skulle vi få Julie att 1. Sluta med blöja 2. Sluta med napp. Hon har fortfarande napp. Hon har fortfarande blöja (jag oooorkar inte! Hon vill inte ens mutas med godis, och jag är rädd att hon får problem med nåt på insidan när hon ständigt håller sig). Förutom dessa saker som inte precis blev framsteg har hon återinfört tupplurar, och somnar därmed aldrig på kvällarna! Och vi har beställt en ny vagn till henne. Hon är 2,5 år. Och vi har två skruttiga vagnar till henne som borde hålla ett tag till. Sienna slutade med vagn när hon var åtta månader (då kunde ungen inte ens gå! Rätt dryg period). Men till Jullan aka koalababyn räcker inte två skruttiga vagnar. Hon kommer att vilja bli buren tills hon är 15 år- kanske i samma veva som hon slutar med blöjan?- och det orkar inte min rygg. Så en ny vagn fick det bli. De gamla kastas innan de trillar itu. Jag vet inte riktigt hur jag ska sammanfatta lovets framsteg, mer än att.. de finns inte. Men min nappsuttande lilla blöjunge är superrolig och helknäpp och överlycklig för sin nya vagn. Det blir nog bra tillslut.
 

Kommentarer
Postat av: Mamma/mormor

Livet handlar inte om framsteg endast 😜. Ni har varit lediga och gått ner i varv och gjort en massa roliga saker och fått vara tillsammans. Jag tror att det bästa ni kan göra är att sluta noja/ tjata/ träna / sluta med blöja. Om inte förr så kommer hon självmant att sluta med blöja till sommaren- jag lovar. Napp när hon ska sova är väl OK 😳? Och vilken 2,5-åring orkar gå några längre sträckor? Njut nu av att hon är liten ett tag till, tiden går så fort! Och jämför inte Julie med Sienna, de är så himla olika på många sätt- utom viljan och humöret 😛😅

2018-01-07 @ 18:06:03

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0