Glad midsommar

Firade midsommar hemma hos kompisar igår. 10 vuxna och 11 barn. De vi firade hos har hus med en trädgård som vetter ut mot en lekplats, samt en studsmatta. Så vi såg knappt barnen under kvällen. De rörde sig liksom i en flock! Alla barn var födda mellan 2010 och 2015, förutom en minsting som mest knaprade ostbågar. Ungarna hade alltså sjukt kul. Jag med, framförallt eftersom jag under en stor del av kvällen satt och fnittrade då det kändes som att det var ett skämt. Som att vi kompisar som satt och åt sill och sjöng snapsvisor bara lekte vuxna. Är det så här alla föräldrar har känt det, när vi var barn? Eller är vi en ytterst tramsig generation? ...eller var jag bara full? Svårt att veta. Nu är jag i alla fall nykter, och möjligtvis lite mer mogen. Råkar dock befinna mig på en lekplats, vilket jag i ärlighetens namn tycker är rätt roligt. I alla fall när det är sol ute. Helst när barnen leker själv, så man kan chilla och tjuvlyssna på knäppheter och bara njuta. Fööönt, som Jullan hade sagt.
 
Sienna (och jag!) var asnöjd med sin frissa och ställde mer än gärna upp på bild. Julie var astramsig (härlig treårstrots) och gömde sig bara bakom gardinen.

Kommentarer
Postat av: Netti Starby

Vad mysigt ni hade det! :-D Kramis

2018-06-23 @ 17:13:38
URL: http://starbys.se
Postat av: Mamma/mormor

Så himla härligt med ett gäng ungar som kan röra sej lite hyfsat fritt och röja med varandra 👍😀! Och skönt för er andra, som kan leka vuxna, drucka öl och flossa 😜.

2018-06-23 @ 19:09:47
Postat av: Linnéa Lundgren

Åh låter som en perfekt midsommar! För både barn o vuxna :)
Jag förstår dig, känner exakt likadant när man har sånna där moments når man kommer på sig själv att vara typ vuxen o förälder och ansvarstagande o sånt... det är väl bara på låtsas?! 😆😁

2018-06-25 @ 12:44:51
URL: http://mamanea.blogg.se/
Postat av: Anonym

Haaha rolig reflektion men glöm inte hur vi lovade varrandra att aldrig vara fulla inför våra barn! Puss ika

Svar: Sant! Och det löftet ska jag hålla! Jag dricker inför ungarna (ibland, fast mer nu på sommaren), men de har aldrig sett mig berusad och jag har aldrig gjort något dumt inför dem. Vi ska inte bli som våra föräldrar! 😘
Lisa

2018-07-03 @ 18:25:03

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0