Stackars barn

För ett par veckor sedan klagade Julie på öronont i samband med sin förkylning. Jag försökte titta in i öronen, men såg ingenting, så jag anade att hon bara var lite trång och svullen. Hon fick nässpray och alvedon. Dagen därpå gnällde hon igen, men då ungen ääääälskar alvedon så tänkte jag att hon fejkade det för att försöka få sig en dos till. Än en gång gav jag henne nässpray, men förklarade att öronen blir bättre av att tugga tuggummi också så man behöver inte alltid alvedon. Ungen köpte det och tog vackert sitt tuggummi. Kände mig mycket nöjd. Tills det tre timmar senare rann blod och var ur örat på barnet. Oj då. Julie hade alltså öroninflammation och jag gav henne ett tuggummi. Hemsk moder. Nästa gång får hon nog alvedon.
 
 
 
 

Kommentarer
Postat av: Netti Starby

Stackars liten och det är verkligen inte lätt att veta. Kramis

2018-06-29 @ 09:30:35
URL: http://starbys.se
Postat av: Isabel

Nåväl, om hon var nöjd med tuggummi så behöver hon ju inte klunka alvedon!

2018-07-01 @ 23:44:58

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0