Axelryckarens ålder

Om Sienna är en liten miniteeny här hemma, så undrar jag vad sjutton Julie är. Hon älskar att vara bebis, med napp, snutte, blöja och att bli buren. Och hon säger ofta "jag är liiiten". Men samtidigt så vill hon göra allt själv och bestämma själv, som en sann tvååring. Hon uttrycker sig som en fyraåring, fast med läsp. Och leker med Sienna som om hon vore fem. Nu har hon dessutom lagt sig till med en ny charmig och lätt irriterande sak- axelryckning. "Julie, var har du lagt vantarna?" Axelryck. "Julie, vad gjorde ni på förskolan idag?" Axelryck. "Julie, ville du ha ett äpple eller en banan?" Axelryck. Både störigt och väldigt sött. Jag kan inte bestämma mig för om Julie är stor eller liten. Men det verkar hon å andra sidan inte själv heller kunna. Kan inte vara lätt att vara 2,5 år! "Är det jobbigt, Julie?" Axelryck. 
 
En förvirrad liten stor

Kommentarer
Postat av: Mamma/mormor

Hahahaha! Den axelryckningen är inte att leka med 😂. Eller hennes grimaser 😍. Inte konstigt att hon är kluven- det är ju vi också. Vi vill både ha henne kvar som liten och uppmuntrar henne att ”vara stor” ( att gå på pottan, att inte bli buren tex ) 😀

2018-03-04 @ 11:22:12

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0