Den lilla allvetaren

Idag, liksom alla andra torsdagar, hämtade min mamma ungarna på förskolan. Medan de cyklade hem fick hon syn på Siennas hjälm. Följande samtal utspelade sig sedan:
- Vilka coola klistermärken du har satt på hjälmen!
- Det är inte klistermärken, jag har en ny hjälm.
- Men vad coolt, med emuer på!
- LE-murer, mormor.
- Ja, just det, som de du har i din hitta-bok.
- Det är surikater. 
Det finns de som säger att mitt barn är en besserwisser. Jag säger istället att hon brås på sin moder. Det innebär visserligen samma sak, men det låter bättre.
 
Älskade smarta kaxiga tokunge
 

Kommentarer
Postat av: Frida

Hahahah, fantastiskt!

2018-03-15 @ 21:53:24
Postat av: Mamma/mormor

Hahaha! Philip ( förskoleläraren på Siennas avd ) hörde en konversation mellan mej o Sienna som jag avslutade med ” så jag hade alltså rätt, igen”. S svarade inte utan fortsatte rita. Philip skrattade och sa: ”Ger du dej Sienna, har mormor verkligen rätt ?”. S blängde på honom och svarade inte då heller- för hon visste att hon skulle verka korkad om hon sa emot. Så besserwissrar x 3 😳😅?

2018-03-16 @ 08:08:42

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0