Kims mobil

Det finns många viktiga beslut i livet man måste fatta. Jobb, familj, kompisar. Var man ska lägga sin tid. Var man ska lägga sina pengar. Sin energi. Sedan finns det de lite mindre besluten; var man ska åka på semester, vem man ska fira jul med. Och så finns det beslutet gällande Kims mobil. Det tog ungefär lika mycket tid och energi i anspråk som när vi diskuterade om vi skulle skaffa ett syskon till Sienna eller när jag funderade på vad jag skulle plugga. Kims abonemang hade tagit slut, och han ville ha en ny mobil. De har precis släppt den nya samsung, vilket är hans favorit. Men de släppte två versioner- s9 och s9+. Otrooooligt svårt val, enligt Kim. Livsavgörande beslut. Så vi satt en hel kväll och diskuterade för- och nackdelar. Storlek, batteritid, kamera. Och ältade fram och tillbaka. Tillslut valde han den lilla. Dagen därpå beställde han den. Och dagen därefter avbröt han beställningen och skickade efter den stora istället. Tänk om vi hade kört sten, sax, påse istället? Mycket enklare. Och tidssparande.
 
Bild på Kims pappersmobiler, när han försökte räkna ut vilken storlek som passade bäst.
 
 

Kommentarer
Postat av: Mamma/mormor

Naaaaaw , jag dööööör 😂❤️! Blev han nöjd med valet 😀?

Svar: Oh ja! Jag har inte sett honom i ögonen på två dagar- för att han lyfter aldrig blicken från mobilfan! 😜
Lisa

2018-03-08 @ 20:50:34
Postat av: Mamma/mormor

Hahahaha 😂

2018-03-09 @ 21:41:27

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0