Den smarta besserwissern

Sienna är i en ålder där det absolut roligaste finns är att reta Julie, som blir vansinnig. Därför måste jag och Kim ofta gå emellan och att hindra ett mindre inbördeskrig. Idag gick det dock inte som planerat. 
 
J: i min jacka står det J-U-L-I
S: nä, det står Julieeeeee
L: ja, men det uttalas Juli, det vet du ju. Precis som ditt namn stavas med två N. Inte sjutton heter du Siennnnnna?
S: hade det inte stavats med två N hade det uttalats Siena (sagt med korrekt uttal, dvs som hyena fast med s). 
L: jahapp, så det visste du? Men du måste sluta reta syrran ändå!
 
Ytterst snopet. När lärde sig min unge skillnad på långa och korta vokaler, och deras samband med dubbelkonsonant? Rätt sjukt. Fast coolt. Jag blev både lite stolt och lite rädd. Hur smart är hon egentligen?
 
Retstickorna- för Jullan kan vara nästan lika tetig hon- utanför förskolan imorse
 
 

Kommentarer
Postat av: Mamma/mormor

Jodå- den lilla kan hon också 😅. Det där med konstonanterna är ju lite imponerande......😛

2018-05-17 @ 22:12:02
Postat av: Frida

Haha, Julie har kepsen som du hade mössor när vi var små 💞👭

2018-05-18 @ 11:28:58

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0