Dunkgömmeräknaren

Sienna älskar dunkgömme. Jag med. Julie också, men hon är sådär bra på det. Hon kan inte hitta gömställen eller vara tyst och hinner absolut aldrig att dunka sig. Men det vi övar mest på just nu är ändå tålamod vid räknandet, så att vi andra hinner gömma oss. Jag och Sienna må vara snabba, men när Julie bara räknar till hade vi behövt vara vesslor för att ha en chans. Senast vi lekte dunkgömme så påpekade jag för Julie, som faktiskt kan räkna rätt högt, att hon skulle räkna till tio. Absolut, svarade ungen, och började:
- Tio, elva, tolv, tretton... ända till hon kom till... sexton! Helt lönlöst alltså. Tror att det är jag och Sienna som får öva oss på våra vessle-moves istället, om vi ska komma nånvart. 
 
Busig dunkgömmeräknare

Kommentarer
Postat av: Yohanna af Skovde

Det här med att öva på just tålamod övar vi mycket på. Vi lärde henne memory för ett tag sedan.

2018-05-04 @ 19:44:18
URL: http://yohannaafskovde.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0