Lamaläraren

Hade en svensklektion idag, där vi gick igenom regler för var man ska sätta kommatecken. Efter genomgången skulle alla elever skriva några meningar enligt reglerna. En unge räckte upp och undrade om de fick skriva om vad som helst. Nej, bara om hundar, svarade jag och tyckte att jag var rolig. Då räckte en annan elev upp och undrade om jag inte menade lamor. Jo!! Såklart. Plötsligt hade jag 25 elever som skrev en massa trevliga lamasaker. Mycket bra lektion. Älskar undervisningsdelen av mitt jobb.
 
Sparka inte, laman!
Sparka inte laman! 
 
Jag har en röd, blå och lila lama. 
 
- Där står en lama, sa Fanny.
- Vad snygg den är, svarade Elsa. 
 
En gång tog jag med min lama, som heter Fredrik, till skolan. 
 
Ursäkta, men ser du laman?
Nej, du hallucinerar. 
 
Jag älskar lamor, men min mamma gillar kameler bättre. 
 
 

Kommentarer
Postat av: Mamma/mormor

Lama lama, red pyjama 😬😍?

2018-05-31 @ 00:06:35

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0