Trött lama jobbgnäller

Det är rätt tufft i skolan just nu. Vårtrötta rätt så bortklemade tonåringar, som vill jobba så lite som möjligt och blir grovt förolämpade för.. allt. Varav många faktiskt också mår psykiskt dåligt. Trots att de har stabila familjer. Jag är ganska van vid problembarn, men då har det varit en annan typ av problem. Inte fått mat på helgen. Sex personer som delar rum på ett flyktingboende. Pappa i fängelse och mamma som inte kan svenska och ständigt använder barnet som tolk. Det är hemskt, men jag är van. Och då kände jag att jag gjorde skillnad. Varje dag! Deras liv blev faktiskt lite mer okej för att jag var där. Jag är inte van vid detta som jag är med om nu. Och har ganska svårt att vänja mig, trots att det har gått ett år. Idag fick jag skäll av en elev för att jag varit borta under hans lektion. Jag var iväg på ett möte under den lektionen, och då tyckte eleven att jag "var en svikare". Min pappa har blivit svårt sjuk, och mötet var på sjukhuset med socialtjänsten. Det kunde såklart inte ungen veta. Men hur kan man som 13-åring anse att man har rätt att uttrycka sig så om något man inte vet? Till ens lärare? Hoppas verkligen att det blir bättre nästa år. Gillar ju egentligen mitt jobb. Fast mest att undervisa, och det är inte det jag gör nu känns det som. Mina dagar går åt att mejla föräldrar om bråk och tjata på barn som inte vill jobba. Och sen ta skit för att de inte gillar bokstaven på betyget de får. Nä, nu ska jag sluta klaga. Och lägga mig. Allt blir bättre av lite sömn. 
 
 
 
 

Kommentarer
Postat av: Frida

❤️❤️❤️ hoppas du får sova gott!

2018-05-02 @ 19:03:26
Postat av: Cissi

Känner igen det där allt för väl. Har framförallt varit i den senare typen av skola/klasser och det känns mer som att man är som nån slags barnvakt för bortskämda snorungar än pedagog...

2018-05-02 @ 20:17:10
URL: http://nastanperfekt.blo.gg
Postat av: Mamma/mormor

Snorungar/snöflingor. Backa aldrig, stå på dej 💪👊!

2018-05-02 @ 20:41:09

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0