Ung lama för en gångs skull

Skulle träffa en gammal kollega idag. Planerna var att ta en öl ute, men så kom jag ihåg att hon ville träffa mina barn. Kom på den smarta iden att bjuda hem henne på kvällsmat, innan vi drog ut för att ta ölen. Kim skulle bort, så min moder skulle vara barnvakt. Bjöd hem henne också på mat. Såklart. Insåg lite sent att min moder och min kollega är jämnare i ålder än jag och kollegan. Hann ge moder en heads up. Alla träffades, allt var trevligt. Åt och snackade tillsammans. Jag och kollega drog ut. "Du och min mamma är mer lika i ålder än du och jag!" "Ja Lisa, det märktes". Visste inte om jag skulle bli nöjd över att känna mig ung, eller förolämpad över att känna mig som ett barn. Valde att inte tänka efter så mycket, utan tog en öl till. Bra beslut. Det är rätt trevligt att hänga med folk i olika åldrar. Framförallt när man har så mycket jobbmässigt gemensamt. Då har man liksom massor av saker att snacka om- både likheter och skillnader. Lite uppfriskande. Ungefär som när man träffar folk i samma ålder, men som jobbar med något totalt annorlunda. Blir också spännande samtal. Nu är jag i alla fall hemma, och astrött. Funderar på hur jag ska få Julie att väcka Kim och inte mig imorgon. Känns som ett omöjligt uppdrag. Önska mig lycka till!
 
Såhär pigg är jag nu... Öl är trevligt, men sövande. Oavsett ålder och yrke hos sällskap.

Kommentarer
Postat av: Mamma/mormor

Jag gjorde mitt bästa för att hålla liv i dom länge 😛- håller tummarna att ni får sova till........7 😳?

2018-05-04 @ 23:38:35
Postat av: Mirre

Hehe ja det är ju allt det, kul med olika åldrar

2018-05-05 @ 17:26:25
URL: http://sweetwords.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0